01 de maig 2007

Crítiques diminutes

De quan en quan m'arriben crítiques sobre la meua pàgina web. Moltes vegades, esclar, provenen de blaverets enfurismats, la qual cosa em fa sentir en part bastant content amb la meua faena. Però en ocasions les crítiques són bastant insòlites, sobretot si, a més, venen de part d'un suposat nacionalista valencià.

Critiquen el nom de la cosa, critiquen això de "valencianet" pel fet d'estar escrit en diminutiu. Haurien preferit "Un valencià al Principat" i em diuen que tinc complexos d'inferioritat per què em sent "valencianet" al costat de Catalunya... No és estúpid? L'excessiva utilització de diminutius és un tret molt característic del parlar valencià. M'agradaria plantejar qui és el que realment té el complex, quan prefereix abandonar característiques -normatives- del seu parlar perquè poden sonar a xicotet o a inferior, segons els seus prejudicis absurds.

Ma mare sempre deia que aquells homes que van amb cotxes excessivament grans es perquè tenen algun complex... de mides. Els hi passarà el mateix als que volen eliminar els diminutius de la parla valenciana?

Per un País Valencià desacomplexat, Un valencianet al Principat!