05 de setembre 2007

Això és una iaia catalana que diu...

L'altre dia, a un súper qualsevol de La Bonanova, em vaig parar davant de la secció de tomaques fregides i pastes Gallo... M'hi vaig estar com uns 5 minuts mirant el prestatge. I no precisament perquè siga un cagadubtes, que ho sóc, sinó perquè sóc un xafarder! Vaig sentir una velleta catalana que parlava amb una altra i em vaig aturar a escoltar la conversa. Les senyores es veien les típiques dones grans acomodades de la zona alta de Barcelona i una li deia a l'altra, tota indignada:

"Els meus nets, que són catalans, suspenen el català a l'escola i aproven el castellà. I són catalans! I al pati, què et penses que parlen? Tot castellà!! I suspenen el català i són catalans!! I encara tenen la barra de dir aquells, que no els deixem parlar en castellà i que estan discriminats. Doncs jo et dic que és just al contrari. Quina barra!"

Gran descobriment el de la senyora... tot i que em va alegrar el dia. De vegades et trobes amb este tipus de sorpreses. Potser hi ha algú en este país que encara pensa de manera similar a la meua... Potser no estic sol del tot, potser... Fart de lluitar contra tot el món que m'envolta, és agradable sentir de vegades aquest tipus de comentaris espontanis, encara que, probablement, aquestes entranyables iaies catalanes no facen res més pel català que tindre converses al mig d'un passadís del súper.