28 de gener 2008

Eleccions generals

Eleccions generals el 9 de març. Aquesta és la pròxima cita que tenim amb les urnes. Jo sóc dels que sempre, sempre, vaig a votar. I crec que tothom ho hauria de fer, com a acte de responsabilitat, ni que siga vot en blanc. Ara bé, he de confessar que estic bastant poc motivat amb aquesta cita electoral. Les eleccions estatals ja són, de per sí, poc interessants. Ens juguem el govern d'un país que, al cap i a la fi, no és el nostre. És cert, però, que ens agrade o no, legalment estem a Espanya i que, per tant, del president del Govern espanyol dependran moltes de les polítiques que s'apliquen als nostres territoris. Al marge d'això, res no podem treure d'aquestes eleccions que no siga frustració. Guanyarà la merda o la merda. Un partit espanyolista o un partit espanyolista. I crec que ha quedat clar ja que poc ens ajudarà tindre a Zapatero. Si en les millors condicions possibles Catalunya ha aconseguit aquest desastre d'estatut, poques esperances ens queden. I dels valencians ni parlem.

Per això aquestes eleccions em motiven ben poc. Per això i perquè, a més, com a valencià encara tindré menys poder de tria sobre les decisions que es prenguen en aquest estat. Ja m'agradaria poder votar un partit amb representació que defense els interessos del País Valencià. Però no és així. Sembla que el moment no ha arribat. Això, sí, jo no fallaré en l'intent. No us deixeu enganyar per les enquestes que preveuen un empat tècnic... És només una estratègia per fomentar, encara més, el vot (in)útil. Una estratègia dels grans partits perquè la gent no s'arrisque a votar xicotets partits més propers als seus interessos. Que no us enganyen! No sóc futuròleg, però crec que d'empat tècnic, res de res. Preveig una victòria de Zapatero, potser amb un resultat més o menys ajustat, però de moment el PP només l'haurem d'aguantar a la Generalitat. Voteu amb tranquil·litat un partit estrictament valencià (o català, o balear). La resta, és vot perdut...